J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Biografi Dajjal

Sudah pun kita ketahui tentang kedatangan dajjal pada akhir zaman..
Pengaruh besar ajaran dajjal sudah tersebar kuat dalam kehidupan umat pada hari ini..
Akibatnya,hampir tidak ada lagi pilihan lain bagi kita selain ikut hidup di dalamnya..
Well..memang kita hidup di dalamnya..
Kalau di lihatkan tanda-tandanya memang kita sedang membangkit,membangun dalam arus penguasaan dajjal..
Banyak tanda-tanda kiamat yang semakin hampir dengan kita sudah pun berlaku...kadang-kadang kita buta,kita alpa.kita lalai,akan tetapi kiamat itu pasti berlaku..kedatangan dajjal semakin berleluasa..
Baiklah,dekat sini..scha nak berkongsi sedikit tentang "Biografi Dajjal" jom sama-sama kita ketahui latar belakangnya sebagai sumber ilmu,pemahaman dan pengetahuan tentang Dajjal..

Adakah kita dalam sekelompok dajjalis?? pengikut ?? ataupun sebahagian dari dalam diri kita terdapat ciri-ciri @pengemar yang dilakukan oleh mereka ?? renungkanlah..

 Rasulullah S.A.W bersabda :
Dajjal pemuda berambut kerinting..matanya sepet.. Aku lebih suka mengatakanya serupa dengan Abdul Uzza bin Qathan..Barang siapa antan kamu bertemu dengannya..hendaklah dibacakan padanya permulaan surah Al-Kahfi..Dia akan muncul di suatu tempat sunyi antara Syam dan Iraq..Lalu dia akan merusak ke kanan dan ke kiri..Wahai hamba Allah kerana itu teguhkan pendirian kamu !!

Ketika itu mereka berada dalam keredaan Allah taala..tiba-tiba Allah mengirimkan angin yang baik..maka tercabutlah roh setiap mukmin dan orang muslim..Maka tinggallah orang-orang yang jahat belaka..Mereka bercampur baur seperti kaldai..dengan itu terjadilah hari kiamat..
BIOGRAFI DAJJAL
NAMA : dajjal
TEMPAT LAHIR : dari timur (khurasan)
TANGGAL LAHIR : menjelang hari kiamat,sebelum turunya nabi isa bin maryam
AGAMA : kufur
GELARAN : bermata satu (buta sebelah) terdapat tanda kafir di antara kedua-duanya,bertubuh pendek gemuk,berkulit merah,berambut kerinting dan berkaki bengkok (hadis riwayat bukhari,ibnu hibban dan ahmad)
HOBI : memfitnah dan mengaku sebagai imam mahdai,nabi isa,dan tuhan
PEKERJAAN : pengurus pemasaran neraka jahanam
JABATAN : sekutu terdekat syaitan
SARANA : kekayaan,seks, dan semua kenikmatan dunia
ISTERI : seluruh wanita yang gemar mendedahkan aurat
ANAK : seluruh manusia yang termakan fitnahnya
PENGGEMAR : zionis yahudi (utama),kafir,kelab maksiat,pemimpin zalim,orang kaya sombong,pedagang yang curang,penghasut (tuakng fitnah) orang yang suka memakanharta anak yatim dan hak orang miskin,musyrik,orang munafik, dan dukun
MUSUH : allah s.wt.nabi muhammad s.aw,imam mahdi,nabi isa,orang beriman dan mukmin yang taat,orang berilmu dan berfikir,serta orang-orang yang bertaubat.
KERAJAAN : israel
SIMBOL : bintang daud,petagram,piramid,mata satu,salib terbalik,matahari,obelisk,patung-patung dewa mesir,ankh dan burung hantu.
 
Lots of love,
scha..