J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Story Mory-Part II

Hai semua selamat pagi !! menderu-deru angin masuk tingkap bilik.. sejuk oooooo...
Actually bukan pasal tu yang nak di storykan.. hehehe
Story yang scha nak ceritakan tentang keadaan hostel a.k.a rumsis di kolej scha sepanjang scha berada di sana.. 
For your information,sekitar bagunan rumsis di kolej yang scha diami sekarang adalah bagunan lama..so no wonderlah kalau kejadian pelik-pelik berlaku dalam kawasan tu..
Kat sini scha nak berkongsi sikitlah apa yang pernah scha alami sewaktu duduk kat hostel tu..bukan nak menakutkan..tapi hanya sebagai perkongsian cerita..
Rumah scha tingkat 3 block saidina Hassan a.k.a second lastlah.. rumah paling hujung sekali..sebelah tu pula kawasan pokok kelapa sawit..memang senanglah orang nak mengintaikan ?? hehehe 
Sejak-sejak ni scha pelik juga dengan perasaan scha ni..ada masa naik je malam..perasaan takut menghantui dalam diri scha.. nak kata fikir benda-benda karut ni tak pun..tapi perasaan tu timbul dengan tiba-tiba.. masa tu memang "balik awallah" jam 12.30 tidur dah..dan ada kalanya,perasaan berani tu membuak-buak.. memang tidur 2-3 pagi jugalah berjaga.. 
Sepanjang scha duduk dalam block to.. macam-macam bunyi jugalah yang berlaku..tapi scha tak hiraukan sangat mungkin budak-budak atas yang buat bising..
Pernahlah scha tidur dalam bilik hanya 2 orang.. 2 lagi kawan scha tak balik lagi.. masa tu masing-masing ada yang balik kampung,masuk hospital jadi tinggallah kami berdua..malam masa nak tidur around jam 12 lebih..dengar bunyi kerusi di tarik-tarik dari tingkat atas,lepas tu bunyi ada something yang besar jatuh ke lantai..memang kuatlah..mungkin perkara tu bagi korang normal..tapi bagi scha.. bunyi sentiasa kedengaran.. tak kiralah pagi ke,tengah hari,malam...
Dan baru-baru ni hari selasa sebelum nak pulang rumah keesok harinya berlaku something yang mungkin bagi korang tak percaya..tapi seriously..benda ni terjadi pada member scha dan juga pada diri scha..*meremang bulu roma..*
Jam 10 malam scha dengan member beborak sambil iron baju di ruang tamu..masing-masing semua dalam bilik diaoranglah..ada yang buat assingment,main game..then tetiba kawan scha datang and tanyalah pada kiteorang
DINA : "scha..ada dengar tak bunyi budak menangis?"
Me : ......krik..krik.... "tak pun kiteorang tengah berborak..tak dengar apa-apa pun"
DINA : "yeke?? dina tengah but kerja tetiba ada bunyi budak menangis..dina pergi dekat tingkap lagi kuat bunyi to"
Memang terhenti sekejap kerja mengiron baju..jantung pun dah berdebar-debar..lari terus kiteorang dalam bilik hahahaha..
Malam jangan tanyalah.. sampaikan member scha yang sorang ni ajak teman tidur sama dengan dia hahaha..
You know what? 2 orang kawan scha dok belambak tidur dekat bawah..
Kejadian pada hari yang sama juga berlaku pada diri scha sewaktu masing-masing semua menyepi tidur melayan mimpi indah..
Masa tu jam 3@4 pagi jugalah.. scha tersedar dari tidur..then tetiba dengar suara perempuan menangis.. sayu-sayu jer kedengaran dari luar tingkap..
Well.. memang dekat sangatlah dengarnya sebab tingkap to dekat dengan kepala scha..
Memang cakap dalam hatilah masa tuh..
Mula-mula sedar tu..macam tak percaya jugalah bunyi tu yang scha dengar.. tapi lepas scha peka betul-betul bunyi tu.. Arghhh !! memang kacaulah..waktu-waktu macam ni dia nak menangis pulakkkk..
Masa tu memang bukak lagu lagi kuat.letak tepi telinga,tutup pulak dengan bantal berselubung terus dengan selimut.. menggeletar jugalah malam tu..dalam hati baca dah 3 qul.. masa tu fikir nak balik rumah cepat...dn cepatlah waktu pagi..
Its up to youlah nak percaya atau pun tidak...kata senior perkara tu memang biasa berlaku..
So..nak tahu cerita selanjutnya..tunggu scha update story akan datang ye ? ngee~
Lots of love,
scha..