J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Bersyukurlah

Ketahuilah dan rasailah nikmat Allah yang ada pada kita..Sesungguhnya mengetahui dan mengenal nikmat merupakan nikmat di antara rukun utama dalam bersyukur..
Well entry kali ni adalah sebagai perkongsian semata-mata untuk saling mengingati sesama manusia..bak kata pepatah.. "sharing is caring" tak gitew ? hehehe
Actually bukan apa..tetiba sha rasa nak update pula tentang nikmat setiap pemberian Allah pada kita..
My mom always remind me tentang nikmat Allah..
Kadang-kadang..kita tak perasan yang diri kita dalam keadaan riak,bongkak,takbur,sombong,berbangga diri sampaikan kita alpa,lena dengan setiap pujian,setiap kesenangan,setiap kecantikan,setiap kekayaan, yang di taburkan seperti bunga-bunga yang berguguran banyaknya..
"Seperti bunga-bunga yang berguguran" hanyalah andaian sha sendiri dan mungkin masuk dek akal juga..
ianya bermaksud : segala pujian,kecantikan,kesihatan,kekayaan,kesenangan adalah nikmat Allah yang jatuh berguguran banyak untuk di berikan kepada hambanya..apabila penuh dengan alpa,leka,dan terlalu lena akan nikmat Allah..maka pastinya bunga itu akan layu..hilang kecantikannya,hilang segala-galanya kelak.. am i rite?
Maka hendaklah kita bersyukur segala nikmat dan kurnia yang di berikan oleh Allah..supaya ianya kekal dengan kesucian dan kesyukuran hendakNya..

Yes! Bila-bila masa sahaja Allah boleh tarik balik nikmat yang di beri ..
Yes! Bila-bila masa sahaja Allah boleh kembalikan semula nikmatnya kepada kita..

"Barang siapa yang tidak mengetahui nikmat Allah selain makan minumnya,maka bererti ilmunya adalah sedikit dan azab telah menimpanya"
Lots of love,
scha..