J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Misteri Villa Nabila

Mengapa Villa Nabila begitu mistik ? Apakah punca dari mulut ke mulut yang sering di katakan di kalangan rakyat Johor Bahru ?
Villa Nabila ni terletak di Strait View depan Danga Bay..
Actually banyak version cerita ni..so tak tahulah mane satu yang betul atau yang palsu..
Kalau nak tahu,Villa Nabila ni kira tempat paling top dekat Johor Bahru mengenai cerita seramnya..
Yang peliknya..kenapa tempat tu jadi famous sangat dengan cerita misteri ?
Jom kite merungkai kisah misteri dan mistik di sebalik Villa Nabila.. 

Versi 1-Terdapat satu keluarga yang kaya yang hidup dengan  bahagia dekat Villa ni..
Ditakdirkan si ibu dan ayah meninggal dunia,lalu tinggallah anak diorang yang bernama Nabila bersama orang gajinya.Nabila bakal mewarisi segala harta ibu bapanya..tetapi dibunuh oleh orang gajinya lalu mayatnya disimen di satu kawan rumah tersebut.Kisah ni paling lemah untuk kita percaya sebab tak dinyatakan atas sebab apa Nabila dibunuh dengan kejam oleh orang gajinya.
Versi 2-Nabila mempunyai sebuah keluarga yang sangat kaya.Satu hari,banglonya dirompak dan semuanya dibunuh kejam.Banglo tersebut dibiarkan tanpa penghuni hingga tumbuh semak-samun.
Versi 3-Keluarga Nabila telah dirompak.Nabila dirogol lalu dibunuh dengan kejam,kemudian mayatnya ditanam di dalam dinding rumah tersebut.
Versi 4-Keluarga Nabila adalah keluarga yang bahagia pada asalnya.Tapi pada suatu hari bapa Nabila mengamuk lalu menembak semua penghuni yang ada dalam rumah tersebut sebelum membunuh diri sendiri.
Versi 5-Villa ni sebenarnya dinamakan Christine Palaca sempena nama isteri seorang ahli perniagaan dari barat.Dikatakan sebelum membina Villah tersebut,si suami berjanji untuk membahagikan harta tersebut dengan 6 orang adik-beradiknya yang berada di negara asalnya.Tapi bila si suami dah dapat tanah tu,dia mungkir janji lalu mengundang kemarahan adik-beradiknya yang lain.Kemudian,adik-beradiknya yang berasa marah megutuskan dua orang sebagai wakil untuk berurusan dengan si suami tersebut.Entah apa yang berlaku,dua orang wakil tersebut berang lalu mengugut si suami untuk membahagikan tanah tersebut kepada yang lain selepas membunuh anaknya.Si suami tetap bekeras,lalu dua orang samseng tersebut membunuh isterinya pula namun si suami tetap dengan sifat tamaknya.Akhir sekali,si suami yang juga dibunuh.Villa tersebut dibiarkan tanpa penghuni sehingga 70 tahun lebih kurang.
Versi 6-versi terakhir ni adalah versi yang boleh diterima akal.Menurut cerita,dahulunya villa tersebut dimiliki oleh seorang Dato' berbangsa Cina.Tapi atas sebab-sebab tertentu status Dato' beliau dilucutkan,kemudian dia tidak lagi menetap di villa tersebut.Villa tersebut hanyalah dijadikan sebagai tempat untuk bercuti atau beristirehat bersama keluarganya.Atas sebab tertentu juga dia sekarang tidak lagi menghiraukan villa tersebut.


Apa yang sha selidik setiap media sosial..ada juga persamaan dalam setiap versi di atas..cuma sha tak tahulah semuanya betul atau pon tidak... 
For me..normallahkan kalau rumah yang di tinggalkan berpuluh tahun lamanya akan menjadi satu sejarah misteri..
Lots of love,
scha..