J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

:)

Assalamualaikum..hye..hello dan anyeonghaseyo !!
Semalam ingat nak isi borang permohonan UPU ni..tapi tertangguh sebab dia minta CGPA koku..
CGPA koku tak dapat lagi...kawan-kawan semua tangguhkan permohonan ni sampai dapat result nanti..result kitaorang bulan Febuari akan datang ni..haihh macam mana agaknya result kami semua...:face10:
(risau..)
Korang nampakkan atas tu... ?? heheheh
Untuk pengetahuan korang..sha baru je lepasan STPM..kenapa erk sha pilih STPM ? :face14:
Ramai orang cakap STPM susahlah..apalah..betul tak ??
Actually STPM taklah susah mana..ikut aliran dan kos yang korang minatlah..baru tak susahkan ??
Macam STPM sha dari aliran sastera..kos yang sha pilih haruslah seni/art..dan pengajian perniagaan atau lebih dikenali sebagai PP..kesemua mata pelajaran yang sha belajar ada 4..

-Bahasa Melayu (wajib)
-Pengajian Am (wajib)
-Muet (wajib )
-Seni/art (pilihan)
-Pengajian Perniagaan (pilihan)

Semua benda yang kita buat..semuanya susah..mana ada yang mudah..yang susah tulah mengajar kita erti bersabar..dan terus berusaha..
Honestly..masa kiteorang form6...mana ada study sangat..time cikgu masuk mengajar..kiteorng bercakaplah..tidurlah..buat hal sendirilah.. haaihh macam-macam ada..last minit nak exam masing-masing baru terhegeh-hegeh cari buku ulang kaji..itu pun 3minggu sebelum exam baru study sama-sama.. hahahah tak boleh belah ah masa tu..:face39:..
Tapi itu semua kenangan sha bersama kawan-kawan masa form6..rindu diorang..:face71:

Baiklah...baiklah..berbalik pasal borang permohonan tu.. sha ada buat pilihan untuk universiti yang mana sha nak masuk dan kos yang sha minat tu..frustlah juga..sebab benda ni semua untuk masa depan sha.. jadi kena buat pilihan yang terbaikkan ?? salah pilih..lain pula jadi.. so antara universiti yang sha pilih adalah..

-UITM : dengan kos EA33 Sarjana Muda Seni Reka Grafik
-UMT : dengan kos GP04 Sarjana Muda Kaunseling
-UMS : dengan kos HA19 Sarjana Muda Psikologi Kanak-Kanak
-UPM : dengan kos PT04 Bacelor Pendidikan (Bimbingan Kaunseling)

Itu yang sha pilih... tapi sha belum isi apa-apa pun sebab sha tak nak salah pilih nanti..jadi untuk memudahkan segala urusan sha..sha nak buat solat istiqarah untuk memudahkan urusan sha..segalanya sha berserah pada Allah...sebab semua yang diberikan oleh Allah itu adalah jalan yang terbaik.. moga-moga..semuanya berjalan dengan lancar amin ~