J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Aku Tak Hairan

Aku tak hairan..
Aku tak hairan kalau orang membenci aku..
Aku tak hairan kalau orang mengumpat pasal aku..
Aku tak hairan kalau orang cakap belakang pasal aku..
Aku tak hairan kalau orang perlekehkan aku..
Aku tak hairan kalau orang mempergunakan aku..
Aku tak hairan kalau orang tidak mahu berkawan dengan aku..
Aku tak hairan kalau orang tidak mahu berbaik dengan aku..
Aku tak hairan kalau orang mahu berahsia dengan aku...
Tapi..
Aku hairan kerana itu semua kau tidak sedar diri...
Sebabnya..
Allah itu maha adil..Dia yang akan membalas semua itu untuk orang seperti engkau..
Terima Kasih Allah...

Entry ni tiada kaitan pun dengan sesiapa..sama ada yang masih hidup mahu pun yang telah meniggal dunia.. ngeh ngeh..:132:
Tapi apa-apa pun korang janganlah jadi macam tu pula ya..even pernah korang terbuat ke..terlepas ke.. or sudah terbiasa sebab ianya jadi sebahagian hobi korang tu..harap korang insaflah..jadikan sebagai pengajaran untuk kita...bukan nak cakap yang sha ni baiiiiikkk sangat or what.. tapi sebagai manusia tak salahkan kalau kita saling mengingati..?? 
Itu semua terpulang pada koranglah nak cakap apa pun..:face39:
Ok back to the story..manusia memang sering melakukan kesilapan..tapi kalau sudah salah to..mohon maaflah
jangan pula ego..or keraskan hati tu.. once kita cuba untuk berkeras hati dengan perbuatan baik yang kita mahu akukan..hidup kita ni tak ke mana pun..balik-balik itu saja yang kita buat..sakitkan hati orang dengan perbuatan kitalah..apalah..am i right ??tak bosan ke hidup macam tu ??
Lama-lama kawan kita sendiri benci dengan sikap kita.. sudalah tidak jujur..bercakap bohong pula..tak mengaku bagai..korang nak ?? korang nak jadi macam tu ??
Even kita tidak menyukai someone tu.. tak sala kalau jujur..tapi janganlah sampai mengata pula..kan ??
nanti ada yang yang kena macam anime atas to.. hihi 
Baiklah korang nak tips tak ??
Tips apa :face14:
Mari..sha nak kongsi.. muehehehe:face12:

Tips ni mengajar diri sendiri dan hati untuk menghindari perkara yang tidak sepatutnya korang lakukan.. 
-Solat lima waktu jangan lupa..
-Berdoa kepada Allah untuk melembutkan hati kawan-kawan yang korang rasa korang pernah melakukan kesalahan agar diorang berlembut hati untuk memaafkan korang..
-Malu ?? ego ?? abaikan perasaan tu semua..sebab perasaan tu datangnya dari S.Y.A.I.T.A.N ..
(sampai satu masa..kalau korang abaikan persaan tu semua..korang akan berasa susah hati kalau tidak mohon maaf pada kawan-kawan yang pernah korang sakiti)
-Cuba memohon maaf pada kawan-kawan korang to.. mereka terima or tidak..terpulang pada mereka.. sekurang-kurangnya..korang dah mohn maaf.. kan ??
-Jaga hati korang dan sikap..agar tidak melakukan sesuatu yang menyakitkan perasaan orang lain lagi..
-Sudah-sudahlah update status,blog atau mana-mana laman sosial yang korang ada tu..untuk cerita pasal hal orang lain..sebab itu semua menjadikan hati kita bertambah kotor...

So inilah yang sha selalu praktis ! al-maklumlah azam baru..nak jadi yang terbaik..sebab umor pun dah meningkat..hihihi takdalah.. niat sha memang nak jadi seorang yang terbaik kerana Allah.. amin..
Kalau korang nak berubah.. masih ada masa lagi..dan korang mestilah bertaubat dan tidak mahu melakukannya lagi.. ingat tu..
setiap perbuatan yang kita lakukan  pasti ada balasan

Untuk menjadi yang baik..ia mudah..dengan niat kerana Allah dan tidak mahu mengulanginya.. :face9:
Biarlah orang nak cakap apa pun pada kita.. just ingat dan simpan dalam hati.."Aku Tak Hairan".