J U S T S M I L E

ENTRY ABOUT BFF PHOTO FACEBOOK TWITTER INSTAGRAM NEWER OLDER +FOLLOW

Maaf...

Assalamualaikum..kita bertemu kembali dalam entry yang terbaru..
Korang mesti dah dengar lagu papinka ni kan..not bad..like it much ! but bila dengar lagu ni..rasa sebak hati ni memikirkan someone..
Oh..btw lagu ni takde kene mengena dengan life scha....but life seseorang..
Kalau nak cerita pepanjang pun...its already past..past is past..let it be..tapi bila dengar je lagu ni..rasa bersalah pun ada..rasa  macam..
"sala aku ke?"
"aku perampas hak orang ke?"
"mungkin aku dah buat seseorang rasa sakit..Ya Allah ampunkan aku kalau benar aku telah sakitkan seseorang.."
"Maafkan aku.."
Memang scha rasa bila hati seorang perempuan di permainkan or di menduakan..di tipu..mungkin...hurmm
Lagu ni tak di tujukan pada diri scha..tapi scha rasa even tak berada di tempat dia..
Yes its true ! memang sakit..even hanya sekadar lagu..tapi bila diperhatikan pada lirik-lirik lagu tu..memang terasalah juga...
Selama tiga tahun seorang perempuan sayang..dan sambil tiga tahun menunggu..tapi lelaki to memilih seorang perempuan yang baru beberapa bulan kenal..yup!that girl is me..laki to pilih scha..
Ofcourse,scha rasa apa dia rasa bila orang yang dia sayang selama tiga tahun tinggalkan macam to dengan alasan yang tak munasabah..
Well mungkin boleh juga dipersalahkan lelaki to sebab cheated! tapi perkara dah berlaku..mungkin ada sebab jadi macam tu..
Even laki to pilih scha..perasaan sebersalah akan timbul..bila fikirkan benda yang lepas..
Scha perempuan..dia pun perempuan..mungkin scha berlembut hati...dan faham perasaan someone bila dipermainkan macam tu..memang scha rasa sangat apa yang di rasa..and thanks to Allah..masih diberikan prasaan kemanusiaan untuk memikirkan perasaan orang lain..mungkin ni ujian scha dapat.. Alhamdulillah.. selama scha bercouple dengan yang lepas-lepas pun..masih lagi bertahan dalam 3-4 years...dan kalau scha berpisah pun..mungkin bukan terbaik untuk diri scha...
To someone :

Maafkan scha kalau selama scha muncul dalam hidup akak..akak terasa sakit..sakit dengan perasaan yang akak terima..maafkan scha kalau di sebabkan scha dia buat pilihan yang mungkin membuatkan akak terpaksa menerima apa yang berlaku...maafkan scha sekali lagi kalau ianya menyakitkan hati akak..walaupun kita tak pernah bertemu..tapi dengan hati yang ikhlas scha minta maaf pada akak..maafkan scha..
Kita hanayalah mausia..manusia biasa yang banyak melakukan kesalahan...
Mati hidup kita Allah yang tentukan..
Selagi bernyawa..
Selagi masih mengenangkan segala kesalahan yang telah diri ni perlakukan..
Masih lagi berkesempatan untuk meminta maaf...
Maafkan andainya diri ini telah mengyingung perasaan mu wahai teman..sahabat yang mengenali diri ini..

Ya Allah..berikanlah aku kekuatan untuk meminta maaf kepada orang yang telah aku buat keasalahan..
Dan berikanlah aku kekuatan untuk memaafkan orang yang membuat kesalahan terhadap aku..
 Lots of loves,
Coretan Gadis Kidal,
scha..